Boekhouding en bedrijfsadministratie

Wij voeren voor u de boekhouding snel en accuraat, waarbij we in goed overleg afspraken maken over het aanleveren of ophalen van de financiële stukken. Digitale aanlevering heeft daarbij onze voorkeur, hoewel we daarbij wel eisen stellen aan de zelf te voeren administratie en daarop ook (periodiek) controle uitoefenen.

Logo MinoxBPCS heeft de beschikking over een professioneel boekhoudsysteem van de firma Minox. Door ons contract met de firma Minox blijft de software up to date en kunt u ervan verzekerd zijn dat uw boekhouding altijd voldoet aan de geldende financiële regels en belastingwetten.

Aanvullend op het voeren van de boekhouding én het doen van belastingaangiften, kunnen wij ook de volgende administratieve taken voor u uitvoeren:

  • offreren: wij stellen nette offertes op conform uw huisstijl.
    U levert uw kladnotities en prijsstelling aan en wij verzorgen het opstellen van de offerte, desgewenst inclusief verzending en follow-up naar uw potentiële klant. Zijn er voor uw offerte’s situatiefoto’s nodig, dan kunnen wij dat ook verzorgen.
  • factureren: wij stellen nette facturen op conform uw huisstijl.
    U levert de factuurinformatie (posten en prijzen) aan en wij verzorgen de factuur, desgewenst inclusief verzending en follow-up bij wanbetaling.
Prijs

Het voeren van de complete boekhouding voor een zzp-er kan al vanaf € 55,00 per maand, all-in (excl. BTW).
‘All-in’ wil zeggen inclusief:

  • het inrichten en gebruiken van ons interne professionele boekhoudsysteem,
  • het verzorgen van alle financiële boekingen,
  • verzorgen van maandelijkse winst- en verliesrekening en balans,
  • doorlopende beschikbaarheid voor boekhoudkundig-, bedrijfseconomisch- en belastingadvies,
  • het uitvoeren van vier aangiften omzetbelasting, én
  • het uitvoeren van één aangifte inkomstenbelasting.

Wilt u de boekhouding en/of bedrijfsadministratie zelf bijhouden, maar wilt u dat wij de formele aangiften doen en/of beschikbaar zijn voor advies?
Dat kan uiteraard ook. Op basis van uw wensen brengen wij graag een maatwerkofferte uit. Ook is het mogelijk om op basis van uurtarief te werken.

Facturering

U ontvangt van ons een factuur voor de afgesproken dienstverlening naar keuze per maand of kwartaal. Bij facturen op basis van nacalculatie ontvangt u bij de factuur een overzicht van het voor uwbedrijf uitgevoerde werk (uit onze urenregistratie) en een grafiek van de historische urenbesteding. Bij facturen voor fixed-price opdrachten wordt de totaalprijs per jaar opgedeeld per betalingsperiode. Eventueel (vooraf overlegd en geaccordeerd) meerwerk wordt achteraf bij de laatste factuur van dat jaar gefactureerd tegen het geldende uurtarief.